۴ طرز گفتاری که می‌تواند شرکت شما را برند جهانی کند

۱۳۹۶/۰۴/۰۸ بدون نظر کسب و کار, موفقیت

شرکت هواپیمایی Southwest یکی از بزرگ ترین و محبوب ترین شرکت های هواپیمایی جهان می‌باشد. هربل کلهر که مدیر عامل سابق این ایرلاین می‌باشد می‌گوید ایده ایجاد یک شرکت به این عظمت مدیون نوشته های خاص روی یک کیسه کوکتل می‌باشد که ما را امروز به همچین جایگاهی رسانده است. البته دلایل زیادی برای موفقیت این شرکت وجود داره اما نکته مهم این است که بزرگترین ایده ها می‌تواند از کوچک ترین و بعید ترین مکان هایی که اصلا انتظارش را ندارید به وجود بیایند. توانایی راهنمایی کردن، سنگ بنای مدیریت عالی به حساب نمی آید اما موفق ترین مدیر عامل ها کسایی هستند که به راحتی می‌توانند با مردم ارتباط برقرار کنند و راهنمایی هایی را برای موفقیت بیشتر به آنها بدهند از جمله این افراد میشه به هربل کلهر مدیر عامل Southwest ، ریچارد برانسون از هواپیمایی ویرجین و استیو جابز از اپل را معرفی کنم. درواقع مدیر عامل های موفق برندها این توانایی را دارند تا مسیر پیچیده موفقیت خود را در داستان هایی ساده و قابل درک با بقیه به اشتراک بگذارند که در نوع خود نوعی استراتژی است، چون این توانایی رو هر کسی ندارد.

بهترین ارتباط ها چه در جلسات کاری و یا کنفرانس های عمومی همه برمی‌گردد به توان انتقال پیام شما؛ اینکه شما تا چه اندازه بتوانید پیامی را ساده و همه فهم به مخاطب بدهید، می‌تواند تاثیری بگذارد که همه برند شما را با آن پیام به خاطر بیاورند. به جای اینکه بیایید و داستان هایی که می‌خواهید برای مخاطب تعریف کنید از سحر و جادو استفاده کنید، آن را واقع گرایانه و قابل درک تر بیان کنید تا برای برند شما موثرتر باشد.

.

۱: مطمئن بشوید که داستانی که می‌خواهید بگوید از منبع درستی نقل بشود

در هر نقشی در داستانتان قرار داشته باشید مهم نیست، مهم این است که به خوبی و با تمام جدیت داستان پردازی کنید. راهنمایی که می‌خواهید ارائه بدهید باید خیلی جدی و قابل فهم باشد تا اینکه با شاخ و برگ های بی مورد بخواهید حواس شنونده ها را پرت کنید. به عنوام مثال در داستان بالا کلهر شخصیت غیر معمول داشت اما این پیام که چطور توانسته بود همچین کسب و کاری را ایجاد کند پیام اصلی به حساب می آمد. او در شیوه مدیریتی خودش همیشه تلاش کرده تا از تصمیماتی حمایت کند که از حقوق کارکنانش حمایت می‌کند چون از نظر او وجود تخصص ها در هر کسب و کار حیاتی هستند و برای همین است که این شیوه مدیریتی توانسته Southwest را به چیزی که الان هست تبدیل کند.

۲: پیام های مهم را به خوبی برسانید

اینکه شما چطور یک پیام را منتقل کنید به خودتان بستگی دارد اما بد نیست بدانید خوبه که پیام را با طنز و یا هر چیز دیگر کمی آراسته کنید تا برای مخاطب جذابیت بیشتری داشته باشد. بنابراین، برانسون در مراسمی که مربوط به شرکت ویرجین بود سعی کرد تا با نمایش های پیچیده مخاطب خودش را تحت تاثیر بگذارد و یک جورایی اون رو با رقبای خودش به چالش بکشه که به خوبی هم توانست و برند ویرجین را توانست سر زبان ها بیاندازد. مدیر حرفه ایی مدیری است که بتواند پیام ها را خیلی سریع و ساده به مخطبان منتقل کند. این کار باعث می‌شود مردم هم تمایل بیشتری برای برقراری ارتباط با او و شرکتش داشته باشند. برای گفتن یک پیام بهتر است آن را در قالب یک داستان بگویید تا احساسات مخاطب را به چالش بکشد در این شیوه مخاطب با پیام درگیر شده و سعی می‌کند تا دلایل این اتفاق را درک کند برای همین ماندگاری بالاتری را دارد.

۳: روی داستان تمرکز کنید

داستان کوتاه از بلند بهتر است و این را در نظر بگیرید که باید ساده باشد نه پیچیده. برای گفتن یک داستان مضطرب نشوید و جزییات بی خود را اضافه نکنید. به یاد داشته باشید که برای چی دارید داستان را در وهله اول میگید. این در کنفرانس ریچارد برانسون به خوبی نشان داده شد که طنازی و سادگی او باعث شد تا مخاطب با او و برندش ارتباط پویاتری برقرار کند.

۴: بدون اغراق به یاد ماندنی تر باشید

استفاده از استعاره های اغراق آمیز خوب و جذاب است، اما مخاطب و شنونده نمی‌تواند به راحتی آنها را درک کند برای همین بهتر است تا جایی از آنها استفاده کنید که به پیام اصلی شما ضربه نزند و شما را از مسیر منحرف نکند. نمونه مناسب برای این شوه می‌شود به سخنرانی استیو جابز در استنفورد اشاره کرد او که بعد از یک دهه در استنفورد سخنرانی را باید اجرا می‌کرد به خوبی فهمید که یک نام تجاری موفق فراتر از چیزی است که یک شخص را موفق نشان بدهد. برای همین او دانشجوها را تشویق کرد تا به کاری که علاقه دارند ادامه بدهند و در آن کار به موفقیت برسند، این شیوه بهترین روش برای تحریک احساسات مثبت مخاطبان به حساب می آید که می‌تواند آنها را تحت تاثیر بگذارد. اما فارغ از تمام این ها شرکت های موفق زمانی واقعا موفق هستند که مخاطباشون را واقعا درگیر کنند نه اینکه صرف یک پیام خالی باشند، چون پیام ساده برای مخاطب مثل یک خبر می‌ماند که او را بیشتر منتظر نگه می دارد که این می‌تواند مخاطب را از شما و برندتان ناراحت کند.

.

برچسب ها

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *