۴ روشی که می‌توانید ذهنتان را آروم کنید

۱۳۹۶/۰۴/۰۹ بدون نظر انگیزشی, سبک زندگی, موفقیت

من همیشه یک کابوس تکراری را هر شب میبینم، حالا الان فکر می‌کنید که این کابوس ترسناکه اما اینطور نیست. این کابوس بر میگرده به دوران دانشگاه من یعنی زمانی که من در رشته MBA تحصیل می‌کردم. اون دوران انقدر برام سخت شده بود که یه جورایی بزرگترین مشکلم پاس کردن امتحاناتم بود اما حالا که کمی با دقت بیشتر به اطرافم نگاه می‌کنم میبینم که خیلی از افراد مشکل من را دارند. واقعا دیگه خسته شده بودم چون هر بار که از خواب بیدار می شدم توی این فکر بودم که دوباره باید یک سناریوی تکراری را بارها و بارها تکرار کنم. اما خوب همه این ها فقط در خوابم اتفاق می افتاد و در واقعیت همه چیز یک شکل دیگر بود. به همین خاطر من چیز مهمی را در مورد خودم فهمیدم، درواقع من فهمیدم چون از شکست خیلی می‌ترسم سعی می‌کنم تا هر کاری را با موفقیت پشت سر بگذارم. برای همین از این ترس خوشم می آید. مهم نیست که دارید به چه چیزی در ذهنتان فکر می‌کنید همیشه دشمنان عاطفی در گوشه و کنار ذهن شما وجود دارند و منتظرند تا فرصتی پیش بیاید تا شما را تخریب کنند. البته تمام این اتفاقات به سه عامل ترس، عدم اطمینان و شک و تردید مربوط می‌شود که در ذهن همه وجود دارد. در اصل این سه عامل مواردی هستند که تصمیم می‌گیرند شما تا چه اندازه رویای خودتان را باور کنید و برای به تحقق پیوستنش تلاش کنید. برای همین می‌خواهیم در زیر چند راهنمایی را به شما معرفی کنیم که می‌توانید در همچین شرایطی استفاده کنید تا تصمیمات بهتری بگیرید:

.

۱: نسبت به اتفاقات دیدی درست داشته باشید

یک حقیقت که در مورد تمام افراد صدق می‌کند این است که شما هیچ موقع نمی توانید به طور کامل بر ترستان غلبه کنید. اما می‌توانید با انجام کارهایی از استرس خودتان کم کنید. اگر نتوانید به ترسی که در وجودتان قرار دارد پیروز شوید، ترستان به راحتی رویاهای شما را نابود کرده و از نظر توانایی ذهنی شما را فلج می‌کند. می‌دانید بیشتر این ها به این دلیل رخ می‌دهد که ما خودمان را بیش از حد جدی می‌گیریم و ساعت ها به این فکر می‌کنیم که کاری را که  فردا می‌خواهیم انجام بدهیم به چه صورت پیش خواهد رفت، اما بگذارید چیزی را به شما بگم، همیشه بدترین حالت را هم تصور کنید، باز هم فردا کاری را که باید بکنید انجام می‌دهید پس فکر کردن به این سناریو که فردا چه کاری را باید انجام بدهم کاری احمقانس.

۲: موارد منطقی را از غیر منطقی جدا کنید

اکثر ترس هایی که براتون ایجاد می‌شود غیر منطقی هستند مثل کابوسی که در بالا براتون تعریف کردم. ترس به شکلی عمل می‌کند که تمام توانایی ها و شجاعت شما را به چالش می‌کشد و دائم در تلاش است تا مانع انجام هر کاری توسط شما بشود. اما در اینجا کافیست که شما ترس هایی را که در ذهنتان تصور می‌کنید وارد مغزتان کنید و ببینید واقعا این ترس ها در واقعیت شما ریشه دارند یا خیر و خوب است زمانی که دارید با دشمنان عاطفی ذهنتان مقابله می‌کنید دستاوردهای مثبت خودتان را روی کاغذی بنویسید چون با این کار شما یه جورایی دارید خودتان را مقاوم می‌کنید که می‌تواند قدم خوبی برای این مبارزه باشد.

۳: عاقلانه انتخاب کنید

من خودم یک ترس عجیبی از ارتفاع دارم ولی این بدان معنی نیست که من می‌خواهم به قله اورست صعود کنم تا بتوانم بر این ترس غلبه کنم. حالا اگر من به ترس از ارتفاع هم غلبه کنم باز هم تاثیری بر زندگی بهتر و موفقیت من نمی گذارد اما زمانی که توانستم به ترس سخنرانی در برابر دیگران غلبه کنم به موفقیت های بیشتری در زندگی شخصی و کاری دست پیدا کردم، پس بهتر است عاقلانه انتخاب کنیم و ببینیم برطرف کردن کدام ترس سود بیشتری دارد.

۴: نگرشی مثبت داشته باشید

ما در طول روز منابع با ارزش زیادی را از دست می‌دهیم آن هم به خاطر فیلترهای منفی که در ذهنمان برای خودمان ترسیم می‌کنیم اما در این باره کمی تامل کنید. زندگی آن جیزیست که ما انجام می‌دهیم و هر کاری که در زندگی انجام می‌دهیم نوعی آزمون است پس به جای اینکه برای این اتفاقات منفی بافی کنید نگرشی مثبت داشته باشید و به دنبال دلیل و راه چاره بگردید.

.

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *