۸ نکته که به شما کمک می‌کند تا کسب و کار بی نقصی داشته باشید

مرداد, ۱۳۹۶ بدون نظر کسب و کار, موفقیت

جوئل سی. پترسون، رئیس هیئت مدیره JetBlue Airways و استاد دانشگاه مدیریت استنفورد می گوید: اگر شما از یک مدیر بپرسید که ارزش های خودش رو براتون بگوید، قطعا یکی از باسخ هایی که به شما می‌دهد بی‌نقص بودن می‌باشد. البته پترسون می‌گوید برای این که بتوانیم بی نقص باشیم باید حس اعتماد پذیری بالایی داشته باشیم.

امی ریس اندرسون سرمایه گذار و کارآفرین موفق نیز در این باره می‌گوید: کار درست کاری است که کسی به دنبال انجام دادنش نیست و کسی هم سعی نمی‌کند این کارها را انجام بدهد.

.

خیلی از مدیران اجرایی سعی می‌کنند تا در درآمد خودشان اغراق کنند. اندرسون می‌گوید آنها سعی می‌کنند با دروغ گفتن به مشتری هاشون قراردادهایی را ثبت کنند. چون می‌خواهند کمبودهای که در ارائه خدمات دارند با مشتری های زیاد بپوشانند. مثل برنی مدوف که توانست با یک طرح تقلبی در اوراق بهادار یک کلاهبرداری بزرگ را در آمریکا ترتیب بدهد و یا الکس رودریگز که با استفاده از مواد نیروزا سعی بر پیروزی در مسابقات را داشت.

“کاری رو که می‌خواهید انجام بدهید، اما عواقب آن را هم بپذیرید”

اما واقعا چه کسی می‌تواند در مورد کار خودش بی نقص عمل کند؟؟ در سخنرانی اندرسون در مورد کارآفرین موفق در دانشگاه یوتا، او می‌گوید کسی می‌تواند یک کار آفرین موفق و بی نقص باشد که بتواند عواقب کاری را که انجام می‌دهد بپذیرد. چون او معتقد است کسی که می‌تواند مسئولیت کارهای خودش را بپذیرد می‌تواند در زندگی هم تصمیم درست تری رو بگیرد به همین خاطره که نقص در همه وجود دارد و از بین بردن نواقص به طور کامل هم غیر ممکن است اما شما می‌توانید این نواقص رو در خودتون به حداقل ممکن برسانید.

بی نقص بودن واقعا کار سختی است، اما پیترسون می‌گوید: همیشه موقعیت هایی وجود دارند که کاملا مشخص نیستند، چالش هایی که شما در طول زندگی،کار و دانشگاه با هاشون روبرو شدید. اینها مواردی هستند که شما در رسیدن به توان مدیریتی بالا بهش نیاز دارید اما توجه کنید که برای دست یابی به این مهارت ها شما زمان زیادی هم لازم دارید. اقدام مشترک از نظر پیترسون مربوط به بی نقصی سازمانی می‌شود که می‌تواند کمی پیچیده تر باشد چون بی نقصی سازمانی علاوه بر این که به عملکرد شما مربوط است به عملکرد بقیه اعضای تیم هم مرتبط است، چون همه اعضای گروه باید توانایی مقابله با این چالش ها را داشته باشند تا بتوانند چیزی رو که میخواهند بسازند.

تونی سیمونز، نویسنده مجله Integrity Dividend توصیه می‌کند که اگر با افرادی که در اطراف شما قرار دارند کمی صحبت کنید. می‌فهمید که واقعا چه مسیری می‌تواند شما را در راه درست و صادقانه قرار بدهد. اگر در کار خودتون رئیس هستید و اعتماد خوبی به همکاراتون دارید خوب است، چون اعتماد داشتن برای هر کس مثل راننده می‌ماند که می‌تواند او را از مسیر منحرف کند و یا با مشورت با افراد دیگر مسیر درست را به شما نشان بدهد و هیچ موقع فکر نکنید تصمیمی که شما می‌گیرید درست است و نقصی درش نیست چون مشاوره گرفتن از چند نفر می‌تواند وجه تمایز بین تصمیم شما و عملکر شرکت را نشان بدهد یعنی بخشی که شما بهش توجه نکردید.

برای اینکه بهتر بتوانید نقص های خودتان را شناسایی کنید موارد زیر را با دقت بیشتری بخونید.

۱٫ وعده های خود عملی کنید.

اگر به مشتری و یا سرمایه گذار خودتان وعده ایی دادید و حالا نتواستید آن را عملی کنید بهتر است حداقل عذر خواهی کنید و نگذارید خلف وعده براتون امری عادی بشود.

۲٫ همیشه با افراد و شرکاتون دیدار داشته باشید.

این کار حرفه ایی بودن شما را نشان می‌دهد و ثابت می‌کند که شما همیشه دنبال بهترین هستید.

۳٫ قبل از اینکه تعهد کنید …

همیشه شما قرار است کار و یا پروژه خاصی رو تحویل بدهید اما قبل از اینکه کاری را قبول کنید، ببینید می‌توانید به طور صددرصد آن را انجام بدهید.

۴٫ از نه گفتن نترسید.

هیچ کسی نمی‌تواند هر کاری را انجام بدهد و یا در هر حرفه ایی توانایی داشته باشد.

۵٫ بررسی واکنش شما در موقعیت های متفاوت.

این کار یک نوع خودآزمایی می‌باشد که می‌تواند سطح عملکرد خودآگاه شما را ارتقا بدهد.

۶٫ افزایش مهارت ارتباطی.

قبل ار فرستادن ایمیل و یا سخنرانی و حتی تماس های تلفنی متنی را که می‌خواهید بگویید را بررسی کنید.

۷٫ سعی کنید عاداتی را پیش بگیرید که بتواند نواقص شما را کم کند.

برای انجام این کار ممکنه لازم باشد تا شما در خودتان کمی تغییر را ایجاد کنید چون قرار نیست که همه به همون شیوه شما عمل کنند.

۸٫ دوری کردن از افرادی که در گفتارشون صداقت ندارند.

سعی کنید تا جای ممکن با این افراد کار نکنید.

 .

برچسب ها

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *