۴ گامی که شما را به یک مدیر دلسوز تبدیل می‌کند

۱۳۹۶/۰۴/۱۹ بدون نظر کسب و کار, موفقیت

زمان این رسیده که عملکرد یک ساله شما بررسی بشود. پس به دفتر رئیس رفته و انتقادات و نظراتی که قراره بهش بگید رو میگید و سعی بر این دارید تا رفتاری را که با شما می‌کند را درک کنید. اما این کار به قدری پیچیده است که نمی توانید از برخورد او چیزی را بفهمید برای همین سو برداشت شما ممکن است انگیزه شما را به کلی نابود کند. حالا تصور کنید به جای اینکه رئیس شما بیاید و عملکرد شما را بررسی کند، در مورد راه هایی که می‌تواند در کیفیت کار شما تاثیر مثبت بگذارد صحبت کند در این شرایط شما دائم سعی می‌کنید تا ایده های جدیدی را در ذهنتان پرورش بدهید تا بتوانید عملکرد شرکت را بهبود ببخشید.

.

هر شش ماه یک بار این پروسه در Gravity Payments بررسی می شود تا بتوانیم راه های بهتری را برای ایجاد تعاملی سازنده بین مدیران و کارمندان ایجاد کنیم البته پیشینه مدیریت و ریاست در طول تاریخ محدود به داشتن قدرت بوده، البته بهترین مدیران زندگی هر فرد پدر و ماردش می‌ باشند اما در تاریخ این رویه بیشتر استبدادی بوده و کلا رییسان سعی می‌کردند تا به اهداف شخصی که دارند دست پیدا کنند تا اینکه بخوان به اطرافیان کمک کنند. منظور ما این نیست که شما باید خدمت رسانی کنید و در قبالش انتظاری هم نداشته باشید بلکه مهمه در قبال انتظاری که از کارکنانتان دارید خدماتی را به آنها ارائه بدهید تا انگیزه آنها را بیشتر کنید. حیطه مدیریت در هر کاری می‌تواند در ظاهر کاری ساده بنظر بیاید اما در عمل می‌تواند چالش های متعددی برای شما ایجاد کند. برای همین است که خیلی از مردم می‌توانند به یک مدیر تبدیل بشوند و این درحالی است که تمام روش های کاری را بلدند اما حاضر نیستن خودشان را در برابر چالش های بی پایان راه مدیریت قرار بدهند به همین دلیل تلاشی هم برای مدیر شدن نمی‌کنند. شما به عنوان یک مدیر زمانی که می‌خواهید دستمزد کارکنان خودتان را افزایش بدهید به اولین چیزی که فکر می‌کنید این است که آیا شرکت شما با مشکل مالی روبرو نمی‌شود. البته این طبیعی است که شما به این سوال فکر کنید چون منم به اولین چیزی که فکر کردم همین بود اما با افزایش حقوق موافقت کردم و انتظار داشتم که شرکت با یک بحران مالی روبرو بشود اما دیدم با این کار انگیزه اطرافیانم را دو چندان کردم و همین هم سبب شد تا آنها برای پیشبرد اهداف شرکت بیشتر تلاش کنند به همین خاطر بعد از گذشت مدتی مراسمی را ترتیب دادند تا از من تقدیر و تشکر کنند اما سوالی رو میخوام ازتون بپرسم که لازم نیست جوابش را به کسی بگید فقط به خودتان پاسخ بدهید: آیا شما برای رسیدن به اهداف شخصی مدیر شدید و یا برای اینکه به اطرافیاتان خدمت رسانی بیشتر کنید؟

این نکات را حتما در مدیریت خودتان به کار ببرید:

۱٫اگر مدیر یک بخش و یا شرکت شدید به جای اینکه انتظاراتتان را برای آنها شرح بدهید راه هایی را که می‌توانید به آنها خدمت رسانی بیشتر کنید را براشون بگید.

۲٫سعی کنید کارکنانتان را از خودتان راضی کنید تا آنها هم برای اهداف شما کار کنند.

۳٫همیشه از بازخورد عملکردتون سوال و جواب کنید تا عملکرد خودتان را مدیریت کنید.

۴٫داشتن قدرت خوب است اما نه برای فشار آوردن به کارکنان بلکه باید با استفاده از قدرت خدمات بهتری را به اطرافیانتان بدهید.

.

برچسب ها

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *