غذا، خواب، ورزش: چرا شما برای موفقیت به این سه مورد نیاز دارید

۱۳۹۶/۰۵/۰۴ بدون نظر موفقیت

بیایید با این واقعیت روبرو بشیم که ما اصلا از خودمان مراقبت نمی کنیم اما باید بدانید که زندگی به مرور زمان سخت تر و مشکل تر می‌شود و برای اینکه بتوانیم کارآمدی خودمان را حفظ کنیم باید از خودمان مراقبت کنیم و زمانی که با یک کار مشکل و یا یک کار آسان مواجه می‌شوید بدانید در کدام مورد بهتر عمل می‌کنید. اما آیا انجام این کار راحت است. ما باید این کار را قبل از شروع فعالیت روزانه خودمان انجام بدهیم. یعنی قبل از کار اصلی، شاید بپرسید چرا؟؟چون اگر بدن از نظر سلامت دچار مشکل شود در محل کار و یا حتی خانه هم نمی‌تواند عملکرد موفقی داشته باشد.

مهمترین اصول سلامت هر فرد مربوط به غذا، خواب، ورزش می‌باشد به همین دلیل در زیر توضیحات تکمیلی تری را در این باره بهتون خواهیم گفت:

.

غذا:

وقت ناهاز زمانی است که شما قبلش شش ساعت کار کردید و زمانی که برای صرف غذا می روید بهترین تصمیمی است که می‌توانید برای وعده ناهارتون بگیرید این است که از غذا های چرب با کالری بالا استفاده کنید و دور ترین و محتمل ترین انتخاب هم مربوط به سلاد ها می‌شوند خب اگرچه این حس کمی درست است چون شما کالری زیادی را مصرف کردید اما کالری های زیادی که در همبرگرها وجود دارد می‌تواند عملکرد شما بعد از ناهار را کم کند و عملا مصرف کالری بالا شما رو خسته می‌کند.

آنچه که به عنوان غذا می‌خورید می‌تواند در کارآمدی شما موثر باشه، پس هوشمندانه انتخاب کنید.

ران فریدمن در تحقیقاتی که در دانشگاه هاروارد انجام داده به اطلاعات مفیدی درباره مصرف مواد غذایی مختلف و تاثیر اون بر عملکرد افراد به دست آورده است. او افرادی رو در دو گروه دسته بندی و به مدت ۱۳ روز وعده غذایی آنها رو کنترل کرده و در نتیچه کسانی که از میوه ها و سبزیجات بیشتری استفاده کردن نسبت به افرادی که در وعده ناهار از وعده غذایی چرب و قهوه زیاد استفاده کردن “شادتر، جذاب تر و خلاق تر” هستند.

رون فریدمن: مصرف غذا در بدن شبیه سوخت خودرو می‌مونه پس این اصل باید رعایت بشود که شما تا چه اندازه از انرژی استفاده کردید و چه چیزی می‌تواند این ارژی رو به شما برگرداند، چون زیاد مصرف کردن و حتی کم مصوف کردن می‌تواند عملکرد شما را کاهش بدهد برای همین باید برای خودتان اصولی را منطبق با خودتان داشته باشید و این می‌تواند برای هرکس متفاوت باشد.

خواب:

زندگی امروزه خیلی از افراد در جوامع مدرن به این صورت است که صبح زود وقتی هنوز خورشید کاملا بالا نیامده بیدار شده و به محل کار می‌روند و تا دیروقت کار می‌کنند و بعد وقتی به خانه برمی‌گردند کارهایی را از طریق لپ تاپ خودشان پیگیری می‌کنند و در نتیجه با گذشت پاسی از شب به تخت خودشان می‌روند و بعد از سه ساعت استراحت دوباره همین رویه رو برای یک روز کاری دیگه در پیش می‌گیرند. خب شاید همه هم اینجوری کار نکنن ولی خیلی ها امروزه مثل جغد زندگی می‌کنند و تا دیر وقت بیدارند ولی واقعا خواب چرا انقدر می‌تواند برای عملکرد شما مهم باشد. کم خوابی به طور مستقیم می‌تواند امراضی از جمله استرس، فشار خون و یا عملکرد مغز شما را کاهش بدهد به همین دلیل مهم است که شما در مدت معلومی به اندازه کافی بخوابید.

خب سوال اینجاست که چطور با این مشکل مقابله کنیم.اگر در خانه کار می‌کنید حتما برنامه منظم کاری را برای خودتان تعیین کنید و در ساعات منظمی کار خود را انجام داده و بعد از اون زمانی را برای استراحت کردن خودتان مد نظر بگیرید. البته سعی کنید زمان استراحت به کارتان فکر نکنید.

ورزش:

استرس چیزی است که امروزه همه دارند، ولی واقعا چی می‌تواند کمی ما را از شرایط استرس زایی که درش قرار داریم خارج کند، آره درسته قرار نیست ما هزینه زیادی بکنیم تا از مواد دارویی متفاوت استفاده کنیم واقعا با انجام کمی پیاده روی در روز می‌توانیم خودمان را از همچین وضعیتی رها کنیم و به ذهنمان استراحت بدهیم البته این امر باید در زمانی به طور مداوم انجام بشود.

یک نظریه در رابطه با کار زیاد وجود دارد که میگه همه روزی، روی شمشیر خودشان سقوط می‌کنند یعنی با کار زیادی که انجام می‌دهند خودشان را به کشتن می‌دهند.

البته الان نیایید و با خودتان وعده بگذارید که این کار رو در هنگام ناهار و یا زمانی که به خانه رفتید انجام بدهید چون شما در خانه ۹ تا از ۱۰ تا انگشت خودتان رو به زور حرکت می‌دهید برای همین تصور ورزش کردن کمی مشکل است ولی واقعا بیایید ورزش کردن رو حداقل ۳۰ دقیقه در روز برای موفقیت خودتان ضروری بدانید و برای خودتان ورزش کردن را به یک باید تبدیل کنید تا بتوانید برنامه ایی را که دارید عملی کنید. این چیزی نیست که شما انجام می‌دهید، این چیزی است که باید انجام دهید.

در مورد از بین رفتن با شمیر خودمان رو در بالا گفتم اما بدانید واقعا در مورد خیلی ها این حرف صدق می‌کند. ورزش کردن وقت شما را نمیگیره بلکه کمک میکنه تا بیشتر و بهتر کار کنید.

.

برچسب ها

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *