یک مدیر خوب چطور با کارمندان بد خودش برخورد میکند؟

خرداد, ۱۳۹۶ بدون نظر کسب و کار, موفقیت

کارمند خوب کارمندی است که با حرکات دست رپیس اش بداند باید چه کاری را انجام بدهد. با همه اینها نظم و انظباط از ارکان اساسی یک شرکت موفق به حساب میاید. برای همین کارمندانی که نتوانند در چارچوب قوانین شرکت قرار بگیرند در معرض خطر هستند. مدیران موفق سعی می کنند تا در هفته یک بار با کارکنان خودشان دیدار چهره به چهره داشته باشند تا اگر کارمندان مشکلاتی را دارند برطرف کنند. حالا می‌خواهیم این شیوه های برخوردی را به شما بگیم:

.

۱: مقدمه

مهم است که قبل از این که بخواهید با کارکنان‌تان دیداری داشته باشید مقدماتی را درمورد مشکلات و یا مبحثی که می‌خواهند در موردش با شما صحبت کنند بدانید البته در زیر به چهار سوال اشاره شده که شما می‌توانید به هر چهارتای آنها جواب بله را بدید.

آیا کارمنداتون نسبت به مشکلاتشون درک درستی را دارند؟

آیا عملکرد کارکنانتان در سطح قابل قبولی بوده؟

آیا کارمندان می‌دانند در صورت کم کاری چه اتفاقی براشون می‌افتد؟

آیا شما به عنوان مدیر می‌دانید که چه کسی در چه پستی و در چه جایگاهی قرار دارد؟

۲: کجا و چگونه

مدیر موفق تعلل نمی‌کند، مدیران باهوش همیشه قبل از اینکه بخواهد مشکلی ایجاد بشود سعی می‌کنند که پیشگیری های لازم را انجام بدهند آنها حتی در تعطیلات آخر هفته خودشان هم از آخرین وضعیت شرکتشون با خبرند. البته مدیران باهوش همیشه تیمی را برای کمک گرفتن در امر مدیریت دارند و به حریم خصوصی تمام کارکنانشون هم احترام می گذارند. چون آنها می‌دانند که اگر کارمندان در محیطی منزوی قرار بگیرند عملکرد ضعیفتری را خواهند داشت.

۳: مربی و مشاور

مدیران بزرگ بهترین مربیان برای رسیدن به راه حلی برای رفع موانع می‌باشند چون آنها برای اتخاذ هر تصمیمی پارامترهایی را بررسی می‌کنند و کاملا هوشمندانه تصمیمات را اعمال می‌کنند از جمله این پارامترها:

صحبت کردن درمورد عملکرد افراد نه زندگی شخصی آنها

آنها بیشتر به حقایق توجه می‌کنند تا فرضیات

مدارک موجود و سوابق را بررسی می‌کنند

مدیران سعی می‌کنند تا شرایط قابل قبول را برای کارکنان ایجاد کنند

گوش دادن به حرف های کارمندان

درصورت لزوم تنبیه کردن فرد خطاکار در بین دیگر همکاران

آنها بیشتر به آینده فکر می‌کنند تا گذشته

پیدا کردن راهی بهتر تا بتوانند نکته هایی را به کارمند خاطی گوش زد کنند

مواقعی کارمندان خوب خود را تشویق کرده و ترفیعاتی را بهشون می دهند

اجازه می دهند تا کارکنان بتوانند با آنها دیدارهای خصوصی را داشته باشند

سعی می‌کنند تا به نتیجه قابل قبولی برسند

ارائه دستورات کتبی در صورت لزوم

دستورات را جوری تمام کنند که هیچ کس نتواند در اجرای آن اخلالی را ایجاد کند

برگزاری جلساتی که در آنها آمار کار های هفتگی و روند رشد ارائه می‌شوند

۴: انکار کردن و یا پافشاری

همه مشکلات مشکلاتی نیستند که بشود خیلی سریع حلشان کرد اما یک مدیر خوب مدیری است که خیلی قاطعانه و با اعتماد به نفس کامل به کارکنان خود بگوید که می‌تواند مشکلات آنها را برطرف کند. یعنی با دارا بودن هوش هیجانی خود بتواند خودش و تمام نیروهای خودش را در مسیر ثابت نگه دارد، این افراد سعی دارند تا با حفظ تمرکز خود از بروز جر و بحث جلوگیری کنند و محیط کاری را در آرامش کامل قرار بدهند. مدیران باهوش در صورت نقد شدن توسط یک کارمند خود را وارد کش مکش با او نمی‌کنند تا وجه خودشان را در محیط اداره از دست ندهند.

شما کارمندی دارید که در روند کارها اخلال ایجاد می‌کند؟

خوب میفهمم که در چه وضعی قرار دارید اما یک لحظه صبر کنید به جای اینکه ماشه را بکشید آتش بس را اجرا کنید یعنی بجای اینکه در همان اولین تصمیم سراغ اخراج کردن او برویم کمی در موردش تامل کنیم و ببینیم اگر واقعا توانایی را دارد که می‌تواند برای ما حیاتی باشد سعی کنیم قانعش کنیم که در چارچوب قوانین شرکت قرار بگیرد. پس خویشتن داری راه بهتری است تا اینکه تیر خلاصی را شلیک کنیم مدیر موفق سعی می‌کند تا کارمندان را مطیع خودش بکند.

همیشه به مشکلات فقط از دید خودتون نگاه نکنید!!!

کارمندان همیشه سوالات زیادی را درمورد رییس خودشان می پرسند اما بدانید که همه اینها بخاطر این است که ببینند، شما می‌توانید مشکلاتی را که دارند حل کرده و کمکی به آنها بکنید.

اگر می‌خواهید در موردی با کارمندی صحبت کنید سعی کنید مواردی را که قرار است به او بگویید را بنویسید تا فراموش نکنید.

قوانینی را وضع کنید که برای شرکت و کارکنان، سازنده باشد نه اینکه بخواهد آنها را در فشار قرار بدهد.

مواقع عملکرد کارمندان تان را چک کنید تا در صورت وجود مشکل از بزرگتر شدن آن جلوگیری کنید.

و در نهایت اگر با همه اینها باز هم نتوانستید کارمندی را کنترل کنید می‌توانید همون راه کشیدن ماشه و زدن تیر خلاصی را عملی کرده تا برای باقی کارمندان درس عبرت بشود.

.

برچسب ها

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *