چگونه شرکت های هوشمند هزینه های خود را مدیریت می‌کنند

خرداد, ۱۳۹۶ بدون نظر کسب و کار, موفقیت

مبحث مدیریت مالی هوشمند برای اولین بار به منظور بالا بردن درک مردم نسبت به مفاهیم مالی و سودآوری ارائه شدند.

در این شیوه از مدیریت مالی سه استراتژی خشن و بی رحم وجود دارد :

۱٫ بالاترین بازدهی

۲٫ بیشترین سرمایه گذاری

۳٫ زنده ماندن

.

در مدیریت مالی به سبک VC تنها ۲۵ درصد از شرکت ها می‌توانند سرمایه خودشان را دو برابر بکنند که نسبت به شیوه مدیریت LP بازدهی بهتری را دارد. در این شیوه تقریبا ۱۰۰ درصد شرکت ها می‌توانند بقای خودشان را حفظ کنند و به مسیر ادامه بدهند. تا جایی که به ۸ و یا ۱۰ برابر بازدهی سرمایه برسند. شاید فکر کنید که شما هم می‌توانید یک همچنین بازدهی را به وجود بیاورید اما اگر حقوقی را که دریافت می‌کنید در صندوقی بگذارید محال است باز هم بتوانید ۲۵۰ میلیون دلار را به ۲٫۵ میلیارد دلار تبدیل کنید. اما پس چرا این کار برای صندق مالی شرکت فیسبوک خیلی راحت عملی می‌شود اما برای صندوق های کوچک تر کاری غیر ممکن است.

خیلی از افراد زمانی که می‌خواهند سرمایه خودشان را دو برابر کنند سعی می‌کنند راه های منطقی از جمله کم کردن هزینه های جانبی را پیش بگیرند چون عقلانی و ممکن تر است. اما حالا می‌خواهیم شیوه ایی را بهتون معرفی کنیم که در آن شما باید در یک صندوق ۲۰۰ میلیونی هزینه سالانه ۴ میلیون را قبول کنید تا از طرف شما پرداخت بشود و اگر بتوانید در سه صندوق مشابه دیگر به همین مقدار به مدت ۱۰ سال سرمایه گذاری کنید در پایان ۱۰ سال سرمایه میلیاردی را برای خودتان ایجاد کردید. در این شیوه شما هستید که صندوق مالی شرکت های بزرگ را زنده نگه می‌دارید برای همین است که این شرکت ها برای همیشه به شما نیاز دارند و در صورت از دست دادن اعتماد شما دیگر نمی‌توانند سرمایه مالی خودشان را تامین کنند. برای همین ممکن است که به کلی با ورشکستگی روبرو شده و نابود شوند چون سرمایه آنها دست کسانی است که در صندوق های آنها سرمایه گذاری کردند. برای همین این شرکت ها دائم سعی می‌کنند صندوق های مالی خودشان را افزایش بدهند تا سرمایه گذار بیشتری را به سمت خودشان جذب کنند.

حالا بیایید ببینیم چه چیزی انگیزه آنها را برای افزایش صندوق های مالی بیشتر می‌کند

اولین مورد درباره بازدهی و سود صندوق است که می‌تواند آن را با ارزش کند مثلا اگر شما با قیمت های دیوانه وار به سرمایه گذاری در صندوقی بپردازید که در یک هفته ۲۵ میلیون دلار را از دست می‌دهد و سرمایه کلی صندوق ۵۰۰ میلیون دلار می‌باشد در بلند مدت می‌تواند برای شما سود آور باشد چون درواقع شمایید که دارید سرمایه صندوق را به خودتون اختصاص می‌دهید.

دومین مورد رساندن هزینه ها به حداقل خودشان است البته این کار نیاز به مدیریت عالی دارد که بتواند هزینه ها را کنترل کند در همچنین شرایطی شرکت ها سعی بر این دارند تا هزینه ها را با چک های بلند مدت و مبالغ پایین به طلب کاران خود بدهند که نوعی استراتژی مالی محسوب می شود چون درواقع کشش مالی شرکت زیاد شده و زمان بیشتری هم برای شرکت خریداری می‌شود. در اصل این کار روی کاغذ سرمایه صندوق را افزایش می‌دهد و به اعتبار شرکت هم لطمه وارد نمی کند. برای همین IPO ها می‌توانند به مسیر سود آوری خودشان ادامه بدهند.

سومین و مهمترین مورد هم زنده ماندن می‌باشد که واقعا برای یک شرکت اولویت اول به حساب می آید. اینجور شرکت ها بیشتر، سرمایه نقدی چندانی ندارند و بیشتر سرمایه های بلوکه شده تضمینی دارند که نمی‌توانند از آنها در سرمایه گذاری های دیگر استفاده کنند برای همین با این صندوق ها هزینه های نقدی خودشان را تامین می‌کنند البته این بد نیست بدانید که این شرکت ها بخاطر این وضعیتی که دارند حتی از سرمایه گذاری در کوچک ترین کارها هم ترس دارند چون از دست دادن سرمایه نقدی برابر با نابودی شرکت است.

.

برچسب ها

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *