چطور از استرس کاری و ریسک کردن نترسیم؟

تیر, ۱۳۹۶ بدون نظر سبک زندگی, کسب و کار

اگر فکر می‌کنید زندگی همیشه آرام و رویایی است کاملا در اشتباهید، چون قراره شما را به چالش بکشه. پس به جای قبول کردن شکست، فرصت ها و موقعیت هایی را که براتون پیش میاید را شناسایی کنید و از آنها به نفع خودتان استفاده کنید. زندگی کردن به نحوی است که در مواقعی ممکنه شما تصمیمی بگیرید که اطرافیان ازش راضی نباشند این زندگی است، نه رویایی که همه داریم برای خودمون ترسیم می‌کنیم. شما به عنوان یک مدیر موفق باید در مواردی سخت گیر باشید تا بتوانید به هدفی که دارید برسید. مثلا یک مربی فوتبال که هم در بین بازیکنان و هم در بین هواداران محبوب است، اگر یک فصل نتواند نتایج قابل قبولی بگیرد آن محبوبیت و شهرت خودش را از دست می‌دهد؛ اما اشتباه نکنید این بی عدالتی نیست این زندگی است. در مثالی دیگر بیل والش که مربی یکی از تیم های فوتبال معروف در شیکاگو بود در سن ۴۹ سالگی توانست سه سوپر کاپ را بدست بیاورد، او مربی خیلی سختگیری بود و در خیلی از مواقع بر سر بازیکنان خودش فریاد می‌زد. با تمام این ها او یکی از برجسته ترین مربیان بود و محبوب ترین در بین مردم تا جایی که بعضی از بازیکنان تیمش سعی بر این دارند تا راه او را ادامه بدهند. پس به نظرتان چه چیزی از نظر یک مدیر موفق می‌تواند عادلانه باشد در این مقاله به راه هایی اشاره داریم که می‌تواند از ترس شما جلوگیری و شما را در بین مردم محبوب تر کند:

.

۱: آماده برای پیروزی

افرادی که در تیم و یا در کسب و کار شما قرار دارند باید بدانند که واقعا کارآمدند و توانایی برطرف کردن انتظارات شما را دارند. یک مدیر موفق اما سختگیر می‌داند که با وجود سخت گیری هایی که می‌کند باید هوای کارمنداش را هم داشته باشد. مدیران موفق هوشمندانه برخورد می‌کنند به طوری که دنبال نتایج کوتاه مدت نیستند چون نتایج کوتاه مدت منجر به هزینه های بالا می‌شوند. از این رو افرادی که با آنها کار می‌کنند سعی دارند تا از تصمیمات او حمایت کنند و در مسیر درست حرکت کنند.

تیم خوب تیمی است که وقتی در گوشه رینگ گیر کردید به شما کمک کنند و در ازاش شما هم به آنها کمک کنید تا بتوانند مبارزه کنند.

شما زمانی می‌توانید موفق باشید که اول از همه به خودتان سخت بگیرید یعنی اول بیایید و وظایف و هدفی که دارید را مشخص کنید تا بتوانبد گروهی را تشکیل بدهید که حاظر باشند در این مسیر قدم بردارند.

۲: سریع اشتباهی را که مرتکب شدید درست کنید

نگذارید مشکلات خودشان حل بشوند چون این شیوه رفع شدن ثابت می‌کند که شما دارید خودتان را از رویارویی با مسائل کسب و کارتان پنهان می‌کنید و همین در بین کارکنانتان می‌تواند براتون نوعی نقطه ضعف بشود. مدیران موفق نمی گذارند مشکلات رفع بشوند اونها مشکلات را حل می‌کنند. به تیم کاریتان ثابت کنید که مشکل آنها مشکل شما هم هست در این شرایط باید خیلی خوب آنها را راهنمایی کنید تا بتوانند شرایطی را که درش قرار دارند را پشت سر بگذارند. آنها نباید فکر کنند که شما فقط می‌خواهید به هدف شخصی خودتان برسید و کارمندانتان را نادیده می‌گیرید. یک مدیر در هر سازمانی شبیه به یک کاپیتان کشتی است که باید بتواند به خوبی این کشتی را از طوفان ها عبور و به ساحل برساند اما مدیران موفق می‌دانند که زمان بروز مشکلات باید چه کاری بکنند مثل یک کاپیتان، پس به جای اینکه بادبان های کشتی خودتان را در زمان طوفان تنظیم کنید بیایید و قبل از اتفاقات این کار را انجام بدهید چون در زمان بروز مشکلات شما بیشتر به راه های مقابله با آن فکر می‌کنید تا بخواهید آن را رفع کنید.

۳: در گروهتان اولویت بندی داشته باشید

مدیران موفق سعی می‌کنند خودشان را در شرایط افراد گروهشان قرار بدهند البته این کار خیلی سخت است اما برای اینکه بخواهید وفاداری را در بین کارکنانتان به وجود بیاورید باید این کار را نه برای یک بار بلکه هر روز انجام بدهید تا از مشکلاتی که بین اعضا هست باخبر بشوید. مثلا اگر شما به کسی بگویید که موفقیت او برای شما مهم است اما برای رسیدن به این موفقیت کاری نکنید رسما دارید اعلام می‌کنید که اهداف دیگران برای شما اهمیتی ندارند و این حرف شما صرف گفتن چند کلمه بوده که می‌تواند از اعتبار کاری شما کم کند پس مراقب حرف زدنتان باشید که کی و کجا چه صحبتی می‌کنید.

۴: داشتن ارتباطات موثر

ایجاد صداقت که کمی پیچیدس اما خب با برقراری ارتباطات سازنده می‌توانید این شرایط را حاکم کنید. شما به عنوان یک رئیس نمی‌توانید در دفترتان بمانید و به کسی اجازه ندهید شما را ببیند. پس بهتره این را به گروهتان بفهمانید که می‌توانند در تصمیمات سازنده کاری، مشارکت کنند تا اعتمادشان به شما بیشتر بشود و در ادامه هم صداقت بیشتری را خرج می کنند. هیچ کس دوست ندارد با تصمیمی که می‌گیرد مخالفتی بشود اما افراد موفق می‌دانند که نمی‌توانند به تمام سوالات پاسخ درست بدهند به همین خاطر آنها سعی می‌کنند تا با استفاده از نظرات و پیشنهاد های اعضای دیگر تصمیمات درست و کاملی را بگیرند. بزرگترین اشتباهی که می‌تواند اعتماد شما را در بین کارمندان از بین ببرد زمانی است که اخبار درست را بهشون نمی‌گویید؛ این می‌تواند مثل آتش شما را نابود کند چون خیلی سریع شایعات جای اخبار اصلی را می‌گیرد. البته در مواردی هم شما نباید موارد خیلی رده بندی شده را به افراد بدهید اما با هوشمندی می‌توانید از نگرانی آنها کم کنید.

۵: پاداش دادن به خاطر موفقیت و انضباط

کمک کردن عادلانه به زیر دستانتان به این معنی نیست که شما به همه به یک شیوه کمک کنید چون هر کس مشکلات متفاتی در زندگی دارد پس شما نمی‌توانید یکسان به همه کمک کنید اما همین که شما مشکلات آنها را مشکل خودتان هم می‌دانید ایتدایی ترین مرحله برای همدردی است که می تواند از نظر روحی کمک کند. افراد خوب و بهتر را در بین کارکنانتان شناسایی کنید و با پاداش دادن بهشون آنها را برای تلاش بیشتر ترقیب کنید البته در این بین کسانی هم هستند که ممکن است کار خاصی نکرده باشند اما ممکن است با پاداشی که شما بهشون می‌دهید انگیزه بیشتری کسب کنند. مدیریت کردن در هر کسب و کاری می‌تواند مشکل و پیچیده باشد اما بدانید این شمایید که باید گروهی را تشکیل بدهید و آنها را در مسیری که می‌خواهید هدایت کنید تا به هدفی که دارید برسید.

 .

برچسب ها

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *