۶ سوال مهم که باید قبل از شروع استارت آپ خودتان حتما جواب هاشون را بدانید

۱۳۹۶/۰۴/۱۳ بدون نظر کسب و کار, موفقیت

چیزی که خیلی صادقانه باید در مورد استارت آپ بدانید این است که یکی از سخت ترین مسیر های شروع یک کسب کاره، چون در همان مرحله اول شما باید ثابت کنید که کسب و کار شما قانونی و مفید است و دوم هم اینکه مشکلات اساسی براتون ایجاد می‌شود و دائم شما را به چالش می‌کشند. به همین خاطره که میگن مسیر تبدیل شدن به یک کارآفرین اصلا آسون نیست. ساختن یک شرکت از پایه به سادگی رفتن به پارک نیست حتی برای این کار اگر منابع مالی کافی هم داشته باشید باز آرزوهای تجاری خود، عناصر ذهنی، عاطفی و روانی نیز به طور جدی در نظر گرفته می شود و قبل از اینکه خودتان را به مصرف کننده برسانید این منابع هستند که شرکت شما را مدیریت می‌کنند و اون را در طول این مسیر زنده و پویا جلوه می‌دهند.

برای همین است که شما برای ایجاد یک شرکت از پایه علاوه بر تمام منابع مالی و انسانی به اراده نیاز دارید چون در این مسیر قرار است به جالش کشیده شوید. پس بیاید با پاسخ به این چند سوال ببینید واقعا آماده این هستید که به رویای خودتون رنگ واقعیت بدهید:

.

سوال ۱: آیا انتقاد پذیر خوبی هستید ؟

اگر رئیس یک شرکت تجاری هستید حتما خودتان را برای انتقاد چه از نوع سازنده و چه از نوع مخرب باید آماده کنید. چون زمانی که برند شما وارد بازار می‌شود و مصرف کننده نام شما را می‌داند زمانی است که رقبای شما از وجود شما در حال ضرر کردن هستند به همین خاطر انتقادها به عملکرد شما شروع میشه و رقیب های تجاری هم چندان مهربان برخورد نمی‌کنند.

هرکس واکنشش در مورد مواجه با پاسخ منفی متفاوت است. اما این را باید بدانید برای این انتقاد نظرها باید پوستی کلفت داشته باشید تا بتوانید در برابر انتقادها مقاومت کنید. اما در هر صورت مصرف کننده ها و مردم حقی در پیشبرد اهداف شما ندارند اما کماکان آزادند تا نظرشان را به شما منتقل کنند. این کار بیشتر شبیه این است که به شما یک جعبه از لیموهای ترش و یا شیرین را بدهند و شما آنها را به آب لیمو تبدیل کنید.

سوال ۲: آیا ظرفیت تبدیل شدن به یک رئیس را دارید ؟

شما باید به این مورد آگاه باشید که اگر قرار است کسب و کاری که دارید به موفقیت برسد باید یک رئیس باشد و در ادامه هم افرادی که دارند برای شما کار می‌کنند را راهنمایی کنید. اگر قراراست کارمندان تان را تحقیر کنید بدانید که هنوز ظرفیت تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق را ندارید چون این گونه برخورد ها می‌تواند نقطه نظرات منفعل کننده ایی را به سمت شما روانه کند که اصلا خوب نیست.

آرزوی موفقیت کردن برای هیچ کس محدودیتی ندارد اما در پایان کسانی واقعا به این امر دست پیدا می‌کنند که سخت کار کردند تا به هم نوعانشان خدمات رسانی کنند. البته خودخواهی یکی از فضیلت های مفید برای هر کارآفرین موفق است چون باعث پیشرفت می‌شود اما کمی فروتنی از جانب شما محبت مردم را به سمت شما می آورد که بعدها می‌بینید چه لحظه های جذابی را به دست آوردید.

سوال ۳: آیا به راحتی میتونید مشکلات را حل کنید ؟

در دنیای خیالی و فانتزی تمام کسب و کارها بدون هیچ کمبود و مشکلی پیش می‌روند اما در دنیای واقعی رویه اینجوری نیست و چه بخواهید و چه نخواهید همیشه اختلاف نظرهایی در تیم کاری و مدیریتی شما ایجاد می‌شود و این به توانایی شما در حل این اختلاف نظرات بستگی داره که تا چه اندازه آنها را حل کنید. همه کارآفرینان موفق می‌دانند که اختلاف نظر بخشی از کار به حساب میاید برای همین سعی در برطرف کردن آن دارند به جای اینکه بخواهند آن را بزرگ جلوه بدهند.

توهین کردن به هرکس می‌تواند آن را از نظر روانی به چالش بکشد چون یک جورایی شما دارید اعتبار آن شخص را زیر سوال می برید اما بدانید واکنش های لحظه ای چندان جالب نیستند و ممکن است عواقب بدی داشته باشند، تازه اگر این اشخاص از افراد تاثیرگذار در کسب و کار شما باشند که وضع بدتر هم می‌شود. همیشه همه کارآفرینان با بعضی از افراد مشکلات و اختلافاتی دارند اما مهم است که کمی حوصله به خرج بدهید و به جای شتاب زدگی در بین جمع مشکل را دونفره بین خودتان حل کنید چون اینجوری شما شخصیت اون فرد را دارید حفظ می‌کنید.

سوال ۴: تا چه اندازه استرس دارید ؟

در سوال بالا یک عنصر مهم که بهش اشاره شد طرز برخورد شما با کارمندان تان است، یعنی شما تا چه اندازه می‌توانید نشانه های برخوردی که اطرافتان وجود دارد را درک کنید. منظورمان از نشانه ها همان نظرات و زبان بدن کارمندان و منتقدان است.

آموختن در این باره یک شبه تمام نمی‌شود و به تجربه کاری خود شما هم بستگی داره اما واقعا تا چه اندازه آماده اید تا مواردی را که یک مشتری ناراضی به شما می‌گوید را برطرف کنید و یا حاضر باشید بهش گوش بدهید. این سناریوی پیچیده ای است که شما در چه زمانی چه واکنی نشان بدهید اما بدانید روی اکشن شما برای مخاطبان خیلی مهم است.

سوال ۵: آیا شما برنامه های دراز مدت دارید؟

همه در زندگی شخصی خودشان رقابت هایی را دارند اما زمانی که شما به عنوان یک کارآفرین استارت آپی را شروع می‌کنید، یک اشتباه بزرگ را دائم تکرار می‌کنید اونم اینه که فکر می‌کنید باید یک سال از کار و ایده شما بگذرد تا شما به درآمد زایی برسید اما این رویه چیزی است که شما را به نابودی می‌کشد چون در دنیای تجارت چیزی به نام نشستن وجود ندارد و تمام برندها دائم در تلاشند تا با رقابت از هم پیشی بگیرند و محبوبیت خودشان را در بین مردم بالا ببرند پس به این نکته توجه کنید که ممکن است برای اینکه بتوانید خودتان را ثابت کنید باید سال ها تلاش کنید تا به اون موفقیتی که برای خودتان ترسیم کردید برسید.

به همین خاطره که تمام کارآفرینان موفق شما را به داشتن یک برنامه بلند مدت توصیه می‌کنند چون در این شرایط شما دارید زمان می‌خرید و بهتر می‌توانید در این عرصه به هدفی که دارید برسید. درواقع راز موفقیت و ورشکسته نشدن شما در داشتن یک برنامه بلند مدت است که می‌تواند زمان را برای شما بیشتر کند و عمر ایده شما را بالا ببرد.

سوال ۶: تا چه اندازه حاضرید فداکاری کنید؟

خب این سوال واقعا مشکل است مخصوصا اگر شما در حال حاضر در ابتدای مسیر قرار دارید اما بدانید برای اینکه به موفقیتی که می‌خواهید برسید باید خیلی از چیزهایی را که در زندگی بهش وابسته و علاقه مندید را فدا کنید. البته ابن بحث به قدری می‌تواند پیچیده باشد که توضیح دادنش خیلی هم راحت نیست اما این معیارها برای هر کس متفاوت است، در هر صورت این چیزی است که برای رسیدن به موفقیت لازم است.

در این مسیر شما باید پول، توان و زمان خودتان را وقف این کار کنید تا به رویایی که دارید برسید پس اگر آدم محتاط کاری هستید بدانید در این وادی نمی‌توانید دوام بیاورید چون کارآفرینان می‌گویند مشکلاتی که در این مسیر براشون پیش میاید تا اندازه ایی روی اطرافیانشون هم تاثیر می گذارد و ممکن است عواقبی در پی داشته باشد با این وجود آنها دائم در حال ریسک کردن های بزرگ هستند تا به موفقیت های بیشتر دست پیدا کنند.

 .

برچسب ها

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *